Chceš uspieť?
Blog o biznise
Aké brand archetypy má DeniseDT?
Dostala som otázku, aké brand archetypy má Denise Duffiled-Thomas – introvertka s domom na pláži, ktorá pomohla tisíckam žien zmeniť ich vzťah k peniazom. Občas sama so sebou hrávam malú hru. Ak narazím na niekoho zaujímavého, skúšam odhadnúť jeho archetypy. Následne...
[case study] Všetko zo zákulisia predaja a prípravy online kurzu
Mám za sebou úspešne predaj a realizáciu online kurzu. Hoci launchov digitálnych produktov vrátane ich tvorby som pre klientov realizovala viacero, a s výbornými výsledkami, toto bol prvý MÔJ. A bol to sakra rozdiel. Poznám svoje silné a slabé stránky, a na to som...
Je váš FB profil verejný alebo súkromný?
Súkromný či verejný? A prečo mať SVOJU fotku a meno na FB? Kontroverzná téma, ktorá zvykne vyvolávať veľa vášní. Odporcovia tvrdia, že ich profil je súkromný a na biznis predsa majú FB biznis page. Ibaže by nie... Totiž, základná otázka je: Zarába váš biznis? Máte...
[rozhovor] Žiaden úspešný biznis nie je one-woman show
Ak podnikáte nejaký ten piatok, pravdepodobne ste sa dostali do bodu, že nestíhate. Domácnosť, deti, upratovanie, ani biznis. Čo s tým? Pravdepodobne cítite, že ak chcete rásť aj naďalej, potrebujete svoje podnikanie zefektívniť a obklopiť sa ľuďmi, na ktorých sa...
7 krokov k úspešnému online biznisu
Pre každého znamená úspešný online biznis niečo iné. Pre niekoho sú to vypredané konzultácie 1 na 1 či mastermind. Alebo dostatok freelance práce za hodinovku. Pre iného je to isté číslo predaných digi produktov. Ako teda vybudovať úspešný online biznis? 1# Definujte...
Branding od A po Z
Ak aktívne podnikáte, alebo podnikanie zvažujete, branding sa vás viac či menej týka. Poďme sa spolu pozrieť na branding strategicky. Ako postupovať krok po kroku tak, aby ste ho pochopili a vedeli s ním pracovať. Na začiatok nudná marketingová poučka (sľubujem, už to bude len záživnejšie).
Archetyp Vládca
Pri tomto archetype sa nám automaticky predstaví kráľ, kráľovná, prezident, niekto na vedúcej pozícii, či dominantná matka. Vládca vie, že najlepším spôsobom, ako sa vyhnúť chaosu, je vládnuť. Zatiaľ čo neviniatka predpokladajú, že ostatní sa o nich postarajú, Vládca ničomu takému neverí. Vie, že čokoľvek od života chce, musí dosiahnuť sám. Získať a udržať moc je pre neho prvoradé.
Archetyp Tvorca
Umelec vyjadruje svoju dušu prostredníctvom svojej tvorby. Podnikateľ v biznise nasleduje svoje inštinkty a ignoruje zavedené postupy. Inovátor kašle na tradície a využíva svoju schopnosť vidieť svet odlišne. Tvorcovské značky sú vo svojej podstate nekonvenčné. Tvorca má nespútanú myseľ, nesnaží sa zapadnúť, ale vydariť sám seba. Má v sebe kúsok rebela.
Archetyp Rebel
Rebel je rozporuplným archetypom. Nachádzame ho totiž v „romantických“ postavách ako Johanka z Arcu, ktorá nachádza svoju identitu mimo spoločenskej štruktúry, verí hlbším a pravdivejším hodnotám, ako sú tie zaužívané. Je pripravená narušiť zmýšľanie spoločnosti, ktorá prepadla do tyranie, represie, konformity alebo cynizmu. Je to typ revolucionára, ktorý mení svet k lepšiemu.
Archetyp Opatrovateľ
Sila tohto archetypu sa skrýva v súcite a túžbe pomáhať ostatným, je najosobnejším archetypom. Chráni, pomáha a stará sa o druhých. Jeho hodnotami je súcit, veľkorysosť, sebaobetovanie, empatia a nesebeckosť. Vidí v ostatných dobro a potenciál. Opatrovateľ sa obáva neistoty, nestability, či problémov. Nie však kvôli sebe, ale ostatným, ktorí nemajú také šťastie, alebo nie sú natoľko odolní.
Archetyp Milenec
Archetyp Milenca riadi všetky druhy lásky – od rodičovskej, cez priateľskú, mileneckú až po duchovnú lásku a lásku k sebe samej. Silne podporuje identifikáciu s vlastným pohlavím.Tento archetyp sa líši od Jedného z nás v tom, že Jeden z nás túži zapadnúť a nevyčnievať, milenci naopak chcú zažiariť.
Archetyp Kúzelník
Tento magický archetyp je definovaný ako nositeľ tajných znalostí. Má silné presvedčenie o svojich schopnostiach a snoch. Kúzelníci nachádzajú riešenia problémov vo vede alebo pomocou nadprirodzených prostriedkov. Bežne ich nájdeme vo fantazijných žánroch, fikcii, umení a vo filmoch.
Archetyp Klaun
Archetyp Klauna zahŕňa šaša, figliara, lapaja a každého, kto sa rád hrá alebo sa chová smiešne. Z histórie sem môžeme zaradiť napríklad Charlieho Chaplina, Steve Martina, dnes napríklad televíznych, filmových, či stand-up komikov.
Archetyp Jeden z nás
Ľudia túžia byť v spojení s ostatnými, patriť niekam, byť súčasťou komunity. Túto potrebu pomáha vyplniť archetyp Jeden z nás, ktorý je ukážkou schopnosti byť obyčajným človekom. Stotožnenie s týmto archetypom pomohlo k úspechu mnohým populistickým politikom, filmovým hviezdam, hudobným skupinám či seriálom.
Ako byť v podnikaní sám sebou a pritom zarábať viac? [biblia archetypov]
Nefunguje vám podnikanie tak, ako by ste chceli? Meníte dizajn značky spolu s počasím, či polohou mesiaca? Nemáte jasne vyhranený štýl komunikácie? Chýba vám odvaha vydať sa cestou, ktorá je pre vás prirodzená, vám vlastná? Potom je načase spoznať archetypy. Čo sú to...
Bez loga podnikať nezačínajte! Mýtus či fakt?
Otázka, či je logo nevyhnutné, je v podnikateľskom svete takým evergreenom. O tom, že ho NUTNE potrebujete, vás budú presviedčať najmä grafici, či reklamné agentúry. Že logo (alebo aspoň drahé profi logo) nie je nutnosť, vám naopak dokážu viacerí freelanceri, či...
Správný font není takový, který se líbí všem [rozhovor]
Neoddeliteľnou súčasťou brandingu je vizuálna identita značky. A tú tvoria nielen farby, ale i fonty. Pri svojej práci web dizajnérky a brand špecialistky silne vnímam dôležitosť tejto témy. A preto som oslovila na rozhovor Andreu Grigerovú, expertku na psychológiu...
Ak môže váš text nakopírovať a vložiť na web konkurencia a nikto si to nevšimne, musíte ho prepísať [rozhovor]
Ingrid som si pred časom všimla v jednej českej podnikateľskej skupine. Len so šesťtýždňovým bábätkom rozbehla úspešný online projekt v neuveriteľne krátkom čase. Okrem toho, že ju pokladám za výbornú copywriterku, rastie neuveriteľnou rýchlosťou. Ak ste o nej doteraz...
Ako (ne)začať úspešne podnikať
Až ma pomyselne myklo, keď JanaS. (to je jedna fakt skvelá markeťáčka z moravských kopaníc) spomenula citát od Dana Loca: „Vaše príjmy presne kopírujú vašu komfortnú zónu“. Lebo ono to tak je. O komfortnej zóne a vystupovaní z nej nájdete na internete hafo článkov....
3 tipy, ako udržať biznis nad vodou
Súčasná situácia okolo nás prináša mnoho zmien. Niektoré sú pozitívne, iné menej. Viac času trávime v kruhu rodiny. Menej mimo domu. Z podnikateliek sa stali aj kuchárky, krajčírky, učiteľky a matky na plný úväzok. Po internete koluje vtip, ako chlap vďaka zavretej...
Ľudmila Hoosová
Biznis mentorka a spoluzakladateľka biznis akadémie LA Schola. Verí, že za každou úspešnou ženou stojí iná úspešná žena a preto podporuje v raste ženské podnikateľky.