Chcete rásť?

Blog o biznise

7 krokov k úspešnému online biznisu

Pre každého znamená úspešný online biznis niečo iné. Pre nikoho sú to vypredané konzultácie 1 na 1 alebo dostatok freelance práce za hodinovku. Pre iného je to isté číslo predaných digi produktov (často mylne vnímaný ako tá ľahšia cesta a „pasívny príjem“). Ako teda...

Branding od A po Z

Ak aktívne podnikáte, alebo podnikanie zvažujete, branding sa vás viac či menej týka. Poďme sa spolu pozrieť na branding strategicky. Ako postupovať krok po kroku tak, aby ste ho pochopili a vedeli s ním pracovať. Na začiatok nudná marketingová poučka (sľubujem, už to bude len záživnejšie).

Archetyp Vládca

Pri tomto archetype sa nám automaticky predstaví kráľ, kráľovná, prezident, niekto na vedúcej pozícii, či dominantná matka. Vládca vie, že najlepším spôsobom, ako sa vyhnúť chaosu, je vládnuť. Zatiaľ čo neviniatka predpokladajú, že ostatní sa o nich postarajú, Vládca ničomu takému neverí. Vie, že čokoľvek od života chce, musí dosiahnuť sám. Získať a udržať moc je pre neho prvoradé.

Archetyp Tvorca

Umelec vyjadruje svoju dušu prostredníctvom svojej tvorby. Podnikateľ v biznise nasleduje svoje inštinkty a ignoruje zavedené postupy. Inovátor kašle na tradície a využíva svoju schopnosť vidieť svet odlišne. Tvorcovské značky sú vo svojej podstate nekonvenčné. Tvorca má nespútanú myseľ, nesnaží sa zapadnúť, ale vydariť sám seba. Má v sebe kúsok rebela.

Archetyp Rebel

Rebel je rozporuplným archetypom. Nachádzame ho totiž v „romantických“ postavách ako Johanka z Arcu, ktorá nachádza svoju identitu mimo spoločenskej štruktúry, verí hlbším a pravdivejším hodnotám, ako sú tie zaužívané. Je pripravená narušiť zmýšľanie spoločnosti, ktorá prepadla do tyranie, represie, konformity alebo cynizmu. Je to typ revolucionára, ktorý mení svet k lepšiemu.

Archetyp Opatrovateľ

Sila tohto archetypu sa skrýva v súcite a túžbe pomáhať ostatným, je najosobnejším archetypom. Chráni, pomáha a stará sa o druhých. Jeho hodnotami je súcit, veľkorysosť, sebaobetovanie, empatia a nesebeckosť. Vidí v ostatných dobro a potenciál. Opatrovateľ sa obáva neistoty, nestability, či problémov. Nie však kvôli sebe, ale ostatným, ktorí nemajú také šťastie, alebo nie sú natoľko odolní.

Archetyp Milenec

Archetyp Milenca riadi všetky druhy lásky – od rodičovskej, cez priateľskú, mileneckú až po duchovnú lásku a lásku k sebe samej. Silne podporuje identifikáciu s vlastným pohlavím.Tento archetyp sa líši od Jedného z nás v tom, že Jeden z nás túži zapadnúť a nevyčnievať, milenci naopak chcú zažiariť.

Archetyp Kúzelník

Tento magický archetyp je definovaný ako nositeľ tajných znalostí. Má silné presvedčenie o svojich schopnostiach a snoch. Kúzelníci nachádzajú riešenia problémov vo vede alebo pomocou nadprirodzených prostriedkov. Bežne ich nájdeme vo fantazijných žánroch, fikcii, umení a vo filmoch.

Archetyp Klaun

Archetyp Klauna zahŕňa šaša, figliara, lapaja a každého, kto sa rád hrá alebo sa chová smiešne. Z histórie sem môžeme zaradiť napríklad Charlieho Chaplina, Steve Martina, dnes napríklad televíznych, filmových, či stand-up komikov.

Archetyp Jeden z nás

Ľudia túžia byť v spojení s ostatnými, patriť niekam, byť súčasťou komunity. Túto potrebu pomáha vyplniť archetyp Jeden z nás, ktorý je ukážkou schopnosti byť obyčajným človekom. Stotožnenie s týmto archetypom pomohlo k úspechu mnohým populistickým politikom, filmovým hviezdam, hudobným skupinám či seriálom.

Ako (ne)začať úspešne podnikať

Až ma pomyselne myklo, keď JanaS. (to je jedna skvelá markeťáčka z českých kopaníc) spomenula citát od Dana Loca: „Vaše príjmy presne kopírujú vašu komfortnú zónu“. Lebo ono to tak je. O komfortnej zóne a vystupovaní z nej nájdete na internete hafo článkov. Máloktorý...

Archetyp Nevinatko

Archetyp Neviniatko je optimista, ktorý vidí v ľuďoch iba dobro (a v živote všeobecne). Užíva si jednoduché veci, má čisté srdce, bez korupcie a hľadá vo svete harmóniu. Jeho mottom je „Sloboda byť samým sebou“. Neviniatko túži po šťastí za všetkých okolností. Stelesňuje úprimnosť a je vždy pravdivé. Je jedným z najsympatickejších archetypov.

Archetyp Objaviteľ

Kde Neviniatko vníma pobyt v raji ako svoje právo, Objaviteľ sa vydáva na cestu, aby našiel lepší svet sám. V knihách ho môžeme vidieť ako hrdinu, ktorý sa vydáva objavovať nový svet. Počas cesty sa dostáva do pasce, z ktorej sa mu podarí uniknúť. Archetyp Objaviteľa hovorí o potrebe slobody, dobrodružstva a nezávislosti. Je to typ, ktorý je na ceste. Rád prežíva nové veci a zostáva mimo mainstream.

Online is the new BLACK
obloha-pozadie

Ľudmila Hoosová

Brandoholička s vášňou pre alchýmiu značky. Web dizajnérka a konzultantka marketingu s túžbou meniť svet podporou jedinečných žien s úžasnými darmi. Verím, že každá žena má byť nezávislá. Minimálne finančne.