Pre každého znamená úspešný online biznis niečo iné. Pre niekoho sú to vypredané konzultácie 1 na 1 či mastermind. Alebo dostatok freelance práce za hodinovku. Pre iného je to isté číslo predaných digi produktov.

Ako teda vybudovať úspešný online biznis?

1# Definujte si ciele

Tie pravidelne prehodnocujte – minimálne 1-2 krát ročne. Ako budete rásť, ciele sa budú meniť. Takisto, ako sa budete meniť vy, vaša klientela, ale i služby či produkty. Cieľom prispôsobujte svoju biznis a marketingovú stratégiu.

2# Budujte svoju komunitu a najmä e-mailovú databázu

Komunitu môžete budovať viacerými spôsobmi:

  • FB skupina s jasnou stratégiou
  • Pravidelný e-mailing
  • Blog/ Podcast / Videoblog

Prečo budovať e-mailovú databázu?

Ak je v súčasnosti vaším nosným kanálom Facebook, Instagram, LinkedIn, či akákoľvek iná sociálna sieť, jedného dňa o ňu môžete prísť. Poznám viacero reálnych prípadov (vrátane vlastného, kedy mi FB zrušil „moju“ FB stránku s 10.000 fanúšikmi), kedy svoju komunitu stratíte zo dňa na deň. Plus, e-mail marketing má stále najvyššie čísla konverzií (predaja prostredníctvom e-mailu) v porovnaní s ostatnými marketingovými kanálmi.

3# Konzistentnosť je základným kameňom úspechu

Na trhu je pretlak. Ak sa nepripomínate pravidelne, potenciálny zákazník na vás zabudne. A vaša konkurencia, ktorá nemusí ponúkať rovnako kvalitnú službu či produkt vás predbehne.

  • Posielajte hodnotné e-maily minimálne 1-2 krát mesačne (v ideálnom prípade 1x týždenne). Pozor – hodnotné neznamená predajné.
  • O čom písať? Ak už konzultujete, máte svoju FB skupinu alebo s klientami komunikujete offline, máte k dispozícii nekonečnú studnicu nápadov. A určite z nej čerpajte.

4# Odlíšte sa

Stavajte na svojich zvláštnostiach. Hovorte o svojich kvalitách, daroch, talentoch. Ukážte, v čom ste iná ako konkurencia, čím sa váš produkt líši.

5# Zužujte cieľovku – čím viac, tým lepšie

Omnoho ľahšie s ňou budete rezonovať, jednoduchšie sa predáte. Ak by ste chceli otvoriť sushi reštauráciu, oslovíte radšej odborníka na projekt manažment alebo experta na rozbeh sushi reštaurácií?

6# Buďte vidieť

Všade, kde to to možné, ale strategicky – tam, kde sa pohybuje aj váš potenciálny klient. Ste dobrá vo svojom obore? A vie o tom niekto okrem vašej mamy a najlepšej kamarátky? Vy ako značka existujete iba vtedy, ak máte vytvorený vzťah so svojou komunitou a klientami. Ten vzťah si vytvárate postupne – tým, čo robíte, hovoríte, ako prezentujete svoje služby a produkty a ako to vníma vaša cieľovka.

7# Poznajte cestu svojho zákazníka

Toto je bod, na ktorý drvivá väčšina začínajúcich podnikateľov zabúda. Ako sa k vám zákazníci dostali? Koľko krát vás potrebujú vidieť či čítať, aby nakúpili? Ako presne prebieha prerod z vášho fanúšika na zákazníka? Mapujete cestu svojho zákazníka od prvého kontaktu až k nákupu?

Bonusový tip

Ako začať s budovaním komunity?

  • Vytvorte neodolateľný a hodnotný magnet a získajte ľudí do svojej databázy výmenou za ich e-mail
  • Zdieľajte ho na miestach, kde sa nachádza vaša relevantná klientela – vo FB skupinách, kde to admini povoľujú, na LinkedIne, v IG stories, na osobnom FB profile a pod. Všade tam, kde sa nachádza vaša cieľová klientela.
  • Dotiahnite cestu zákazníka – komunikujte s ním, zohrievajte pomaly polievočku. A doťuknite predaj do konca.

A čo ten magnet?

Veď e-booky už predsa nefungujú!!! Fakt je, že e-booky majú malú konverziu. Aj keď si ich mnoho ľudí stiahne, založí ich do priečinka „prečítam, keď budem mať čas“ – true story.

Obrovské ALE

E-book nie je jediným magnetom, ktorým získate kontakty do databázy. Magnety môžu byť rôzne – check listy, video série, webináre, krátke e-mailové seriály či kvízy a mnoho ďalších. Základom však je dostať magnet von medzi potenciálnych klientov a následná práca s databázou tak, aby ste premenili kontakty na platiacich zákazníkov, ktorí vám dôverujú.

Ak v tejto téme tápete, pridajte sa do našej uzatvorenej FB komunity, kde môžete nasať kopu užitočného know-how zdarma.

Share This