Súkromný či verejný? A prečo mať SVOJU fotku a meno na FB?

Kontroverzná téma, ktorá zvykne vyvolávať veľa vášní.
Odporcovia tvrdia, že ich profil je súkromný a na biznis predsa majú FB biznis page.

Ibaže by nie…

Totiž, základná otázka je:

  • Zarába váš biznis?
  • Máte dostatok klientov a objednávok?
  • Váš online kurz sa predáva skvelo?
  • Ste spokojné s výškou príjmu?

Ak je odpoveď na všetky otázky ÁNO, gratulujem a ďalej čítať nemusíte.

Ak ste odpovedali na 2 a viac otázok nie, toto je pre vás:

Ak sa budete pohybovať v relevantných skupinách na FB, aktívne radiť a komunikovať o svojej téme pod svojím menom a fotkou, zákazníkov si nájdete.
Resp., oslovia vás sami.

Meno

Je jedno, či vlastné alebo pseudonym.
Ale zjednoťte si to. Nech vás zákazník nájde pod rovnakým menom na webe, FB aj Linkedine, Instagrame aj v katalógoch služieb.

Ak máte meno, ku ktorému na Google po vyhľadávaní vybehne 10 stránok, naozaj zvážte skratku, alias, pseudonym, pridanie stredného mena a pod.
Niečo, čo vás odlíši a je v súlade s vaším brandom.

A prečo pod svojím menom a nie pod „Katulienkou BezMena“?
Zamyslite sa na chvíľku.
Keď niekoho oslovujete cez FB vy, je pre vás dôležité meno? Alebo mu dôverujte bez ohľadu na to, akým menom sa prezentuje?

Fotka

Brand profi fotka, ktorá vystihuje vás, vašu značku a to, aké emócie chcete u klientov vyvolávať.
Oslovíte niekoho, kto má v profilovke kvetinku? A budete mu dôverovať?

To neznamená, že ak ste rebelskou grafičkou a venujete sa digitalizácii fotiek a milujete anime, nemôžete previesť svoju foto do anime podoby. Naopak.
Základ je, nech má foto premyslenú (sú)hru s vaším brandom.

Odkazy

  • Na web
  • Na IG
  • Na LI
  • Na magnet
  • Odkaz na biznis page, ktorú zalistujete ako svoje zamestnanie.

Predávajte, dajte o sebe vedieť. Čo presne v profile uvediete, záleží od toho, aká je vaša stratégia pri získavaní klientov – marketingovo „cesta zákazníka“.

Popis a lá bio

Je z neho jasné, kto ste, čomu sa venujete a odhaľuje kúsok vašej osobnosti? Alebo je to čistá nuda, ktorá vôbec nehovorí o tom, aká skvelá ste.

Súkromie

N FB existuje možnosť zadeliť si „priateľov“ do skupín. Takže máte plne pod kontrolou, čo kto vidí, keď to zdieľate.

Strach

Áno, byť vidieť vyžaduje odvahu. A správne nastavenie mindsetu. Tu sú dve možnosti – buď na tom môžete zapracovať, alebo je na zváženie, či naozaj chcete podnikať. A zarábať.

Alebo je biznis len koníčkom, ktorý žerie kopu času.

Osobne som si vďaka tejto stratégii rozbehla biznis do 6 mesiacov tak, že som nemusela ísť späť do práce.
A áno, týkali sa ma všetky body, vrátane strachu byť vidieť.

PS: Nepresvedčila som vás? A nelustrujete si náhodou aj vy FB profil pred tým, ako si idete vybrať konzultantku, koučku, copywriterku, grafičku, či webdizajnérku?
Tak ste výnimkou. Lebo viac ako 95% ľudí to robí.

Viac takýchto prínosných info nájdete vo FB skupine Online is the new black – podnikateľky bez limitu >>

Share This