Archetyp Objaviteľ má motto „Nezaháňajte ma do rohu“.

Kde Neviniatko vníma pobyt v raji ako svoje právo, Objaviteľ sa vydáva na cestu, aby našiel lepší svet sám. V knihách ho môžeme vidieť ako hrdinu, ktorý sa vydáva objavovať nový svet. Počas cesty sa dostáva do pasce, z ktorej sa mu podarí uniknúť.

Archetyp Objaviteľa hovorí o potrebe slobody, dobrodružstva a nezávislosti. Je to typ, ktorý je na ceste. Rád prežíva nové veci a zostáva mimo mainstream. Nie je závislý od ostatných a ich vnímania, nemá rád umiestnenie v klietke. Byť Objaviteľom nie je len o skúmaní fyzického sveta, ale o pocite identity.

Vlastnosti, ktoré sú spoločné pre archetyp Objaviteľa:

  • Pri vykonávaní svojich cieľov sú zvedaví, odvážni a vynaliezaví
  • Sú inteligentní a analytickí, ale nemusia byť organizovaní
  • Pomerne ľahko chápu zložité koncepty a vzorce
  • Chcú prežiť napĺňajúci a autentický život
  • Vnímajú nové trendy a chcú ich vyskúšať
  • Cenia si slobodu a nemajú radi konflikty
  • Majú odvahu vyskúšať veci, na ktoré ostatní odvahu nemajú
  • Dávajú povolenie zbaviť sa predstáv o tom, čo sa očakáva alebo vyžaduje

Charakteristika Objaviteľa

Cieľ: zažiť lepší, autentickejší život a slobodu
Najväčší strach: uväznenie a vnútorná samota, prispôsobenie sa
Stratégia: cesta, hľadanie, nové zážitky, útek z pasce a nudy
Slabosť: bezcieľne putovanie
Talent: autonómia, ambície, úprimnosť k samému sebe, nezávislosť
Tiež známy ako: hľadač, tulák, individualista, pútnik, priekopník, dobrodruh
Hlas značky: otvorený, vynaliezavý, tolerantný
Čo zákazníci cítia: „Nemám žiadne limity“, cítia sa dobrodružne, cítia sa byť nažive, sú fascinovaní, žijú prostredníctvom vás
Značky: Jeep, Starbucks
Predstavitelia: Indiana Jones, Amelia Earhart

Úrovne objaviteľa:

Volanie: Odcudzenie, nespokojnosť, nepokoj, túžba, nuda

Úroveň 1: putovanie do diaľky či prírody, skúmanie sveta
Úroveň 2: hľadanie vlastnej identity, jedinečnosti a naplnenia
Úroveň 3: vyjadrenie svojej individuality a jedinečnosti

Tienistá stránka: pri takto veľkom odcudzení nie je možné sa zaradiť späť do spoločnosti

Objaviteľ zákazník

Nový zákazník v sebe prebúdza archetyp objaviteľa, zisťuje si množstvo informácií o službe či produkte, zaujíma sa oň hlbšie. Je skeptický k reklame. Je netrpezlivý, ľahko ho odradia aj maličkosti a trpí chronickým nedostatkom času. Ľudia, ktorí žijú objaviteľskými príbehmi, bývajú lojálni k značkám, ktoré som sebou prinášajú archetypálny význam autenticity a slobody (ak teda vôbec chcú byť lojálni).

Objaviteľ oslovuje v zákazníkoch driemajúcu túžbu po slobode, ktorí zatiaľ skôr zo zvyku vyjadrujú túžbu po stabilite, istotách a profesionalite.

Ak cielite na mladších zákazníkov, oni chcú mať slobodu si vyhľadať vás, nechcú, aby ste oslovili vy ich. Tak im to uľahčite (napríklad dobrým SEO a pod.).

Zákazník objaviteľ má rád autenticitu – vo vašom reálnom vzhľade, vo autentickom vzhľade vášho výrobku. Viac ako mainstream a celebrity ho ovplyvňuje virál, priťahujú ho vzdorné ikony a je skeptický k veľkým reklamným kampaniam.

Archetyp Objaviteľ je  vhodný pre vašu značku, ak:

  • Vaša služba či produkt dáva ľuďom pocit slobody, nie je bežná, je určitým spôsobom priekopnícka
  • Vaša služba či produkt je robustná a hodí sa pre použitie v prírode, na cestách, či v nebezpečných podmienkach a lokalitách
  • Váš výrobok sa dá objednať cez internet
  • Vaša služba pomáha ľuďom vyjadriť ich individualitu (móda, nábytok, sebaobjavenie a pod.)
  • Váš produkt sa dá kúpiť a spotrebovať „na ceste“
  • Hľadáte spôsob, ako svoju značku odlíšiť od úspešného Jedného z nás alebo iných, vám podobných značiek
  • Vo vašej spoločnosti panuje objaviteľská firemná kultúra

Neviete, aký archetyp by sa k vám mohol hodiť? Urobte si test svojej značky tu >>

Zdroj: Hrdina nebo psanec – Margaret Mark, Carol Pearson

ZAUJÍMA VÁS TÉMA ONLINE MARKETINGU A PODNIKANIA?

Píšem (ne)pravidelne o témach zo života podnikateliek, o osobnom brandingu, autenticite, cieľovej skupine, webe, ktorý predáva a strategickom nastavení marketingu. Cieľom je pochopiteľne zvyšovanie príjmov, a to v práci, ktorá baví.

Please wait...

Ďakujem za dôveru :).

Ďalšie články

Menu