Archetyp Neviniatko je optimista, ktorý vidí v ľuďoch iba dobro (a v živote všeobecne). Užíva si jednoduché veci, má čisté srdce, bez korupcie a hľadá vo svete harmóniu. Jeho mottom je „Sloboda byť samým sebou“.

Neviniatko túži po šťastí za všetkých okolností. Stelesňuje úprimnosť a je vždy pravdivé. Je jedným z najsympatickejších archetypov.
Inšpiruje ľudí, aby konali dobro a boli čistí vo všetkých smeroch. Jeho najväčšia sila pochádza zo schopnosti ľahko dôverovať. Zaujíma sa o blaho iných ľudí a snaží sa im pomôcť.

Sľubuje, že život nemusí byť ťažký. Hovorí, že máme možnosť byť sami sebou, žiť dokonalý život už teraz, stačí sa nehnať, uvoľniť a užívať si skutočne život.
Neviniatko má zo všetkých archetypov najviac úrovní, pretože ľudia sa s ním stotožňujú na začiatku aj konci cesty. Od detskej naivity a dôverčivosti prechádza až k mysticizmu s dôverou k životu a vierou v duchovnú silu.

CHARAKTERISTIKA NEVINIATKA:

Cieľ: byť šťastný, udržiavať život čistý a jednoduchý
Najväčší strach: robiť niečo zlé, nesprávne
Slabosť: zjednodušený pohľad na svet
Dar: viera a optimizmus
Tiež známy ako: utopista, tradicionalista, idealista, optimista, purista, mystik, svätec, múza, anjel, romantik, či snílek.
Hlas značky: jednoduchý, výstižný, veselý
Čo zákazníci cítia: „Môžem to urobiť“, cítia radosť, povzbudenie
Značky: Dove, Coca-Cola
Predstavitelia: Forrest Gump, Taylor Swift

ÚROVNE NEVINIATKA:

Volanie: Túžba po čistote, prostote a dobrote

Úroveň 1: Detská prostota, naivita, závislosť, poslušnosť, dôvera, idylické predstavy
Úroveň 2: Obnova, pozitívne myslenie, pretvorenie, znovuzrodenie, očistenie, opätovný vstup do raja
Úroveň 3: Takmer mystický pocit jednoty, kedy nevinnosť pochádza v vnútorných hodnôt človeka a jeho integrity, nie z vonkajších skúseností

Tienistá stránka: Odmietnutie, represia

NEVINIATKO ZÁKAZNÍK

Ak v niekom prevláda archetyp Neviniatka, priťahuje ho istota, pozitívne a nádejné myšlienky. Takisto túži po dobrote, takže chce nájsť tie „správne výrobky a služby“. U značky si bude vážiť jej hodnoty a morálnosť. Vkladá svoju vieru do autority a očakáva od nej, že splní svoje sľuby. Chce, aby jeho život bol dokonalý teraz a preto má tendenciu vyhýbať sa problémom, kým sa nevyhrotia, nestavia sa im čelom. Je ku značke lojálny a miluje predvídateľnosť viac ako objavovanie niečoho nového. Túži po raji, po nádeji.

TENTO ARCHETYP JE VHODNÝ PRE VAŠU ZNAČKU, AK:

  • Ponúkate jednoduché riešenie na ľahko identifikovateľný problém
  • Vaša služba či produkt má súvis s dobrotou, morálkou, prostotou, nostalgiou, či detstvom
  • Plní funkcie v oblasti zdravia, čistoty, či cnosti a zákazník ich môže skúšať a kupovať stále dookola
  • Máte priamočiare základné hodnoty
  • Chcete sa odlíšiť od výrobku či služby s poškvrnenou povesťou
  • Máte nízke či stredné ceny

Neviete, aký archetyp by sa k vám mohol hodiť? Urobte si test svojej značky tu >>

Zdroj: Hrdina nebo psanec – Margaret Mark, Carol Pearson

ZAUJÍMA VÁS TÉMA ONLINE MARKETINGU A PODNIKANIA?

Píšem (ne)pravidelne o témach zo života podnikateliek, o osobnom brandingu, autenticite, cieľovej skupine, webe, ktorý predáva a strategickom nastavení marketingu. Cieľom je pochopiteľne zvyšovanie príjmov, a to v práci, ktorá baví.

Please wait...

Ďakujem za dôveru :).

Ďalšie články

Menu