Mottom archetypu Mudrca je „Pravda nás oslobodí“.

Archetyp Mudrca je o hľadaní pravdy, bez ohľadu na to, aká nepríjemná je. Má svoju vlastnú cestu, ako objaviť raj. Verí v schopnosť ľudstva rásť a vyvíjať sa tak, aby sa svet zlepšil. Vidí svet objektívne a vždy analyzuje detaily. Je odhodlaný šíriť pravdu a výber jeho slov je vždy dobre premyslený. Je pre neho dôležité si zachovať slobodu slobodu myslenia, aby sa mohol držať svojich názorov a objavených právd.

Je správcom múdrosti a jeho ciele smerujú dovnútra. Má silnú sebareflexiu založenú na pravdách a skutočnosti, ktorú sa mu podarilo objaviť. Je skvelým poradcom a dokáže objaviť vzorce fungovania sveta.

Vlastnosti Mudrca

  • je presvedčený, že vzdelávanie sa nikdy nekončí, neustále získava nové informácie
  • vedecké zistenia a výskum sú základom jeho pravdy a vnímania sveta
  • jeho cieľom je odlíšiť sa od ostatných
  • analýzou situácie pomáha ľuďom lepšie porozumieť svetu a výzvam
  • má vieru v ľudstvo
  • jeho povaha je filozofická a chápe proces myslenia
  • dokáže delegovať úlohy na jeho nasledovníkov
  • je hrdý na svoju inteligenciu a informácie sú pre neho najcennejšie
  • zvyčajne robí inteligentné a nezaujaté rozhodnutia
  • robí výskum, aby jeho klienti nemuseli
  • ľudia sa vďaka nemu cítia byť informovaní, obdivujú jeho intelekt a zvedavosť, veria, že jeho názory sú overené

Charakteristika Mudrca

Značky: Google, Wall Street Journal
Predstavitelia: Albert Einstein, Bill Gates, Oprah Winfrey, Budha
Cieľ: pochopiť svet, naučiť ostatných to, čo viete vy
Najväčší strach: byť podvedený, zavádzaný, alebo nevedomý, byť oklamaný
Slabosť: dokážete dookola študovať detaily a nikdy nekonáte (klasická paraláza z analýzy)
Talent: múdrosť, inteligencia
Tiež známy ako: expert, vedec, detektív, poradca, mysliteľ, akademik, výskumník, plánovač, profesionál, mentor, učiteľ, guru, učiteľ, vyšetrovateľ, analytik
Hlas značky: skutočný, rozhodný, autoritatívny, inteligentný
Čo zákazníci cítia: vzdelanosť, múdrosť, vedia jej porozumieť

Mudrc zákazník

Ak sa v zákazníkovi prejaví archetyp Mudrca, chce sa učiť pre svoje vlastné dobro. Pre zachovanie objektivity považuje za veľmi dôležité hodnoty slobody a nezávislosti. Je jedno, či sa viac zameriava na spoznávanie vnútorného sveta alebo vonkajšieho, je pre neho esenciálne dôležité mať vlastné názory a myslieť sám na seba. Má strach z toho, že môže podľahnúť dezinformáciám, alebo neprávnej interpretácií dát a štatistík. Mudrc zákazník môže byť zatvrdnutý dogmatik, ale aj osvietený mysliteľ, ktorý dosiahol skutočnú múdrosť.

Aby vás zákazník počúval, musíte pôsobiť dôveryhodne. Nemá rád, keď s ním niekto komunikuje povýšene či arogantne. Ak bude mať pocit, že ho do niečoho tlačíte, odíde. Pri nákupoch sa rozhoduje racionálne a logicky – chce informácie o kvalite a cene. Ak sa pri vás cítia ako odborníci a máte vysoko kvalitný výrobok, bude k vám lojálny aj nabudúce.

Úrovne Mudrca

Volanie: pochybnosti, túžba nájsť pravdu

Úroveň 1: hľadanie dokonalej pravdy, túžba po objektivite, nasledovanie expertov
Úroveň 2: kritické myslenie a skepticizmus, dosahovanie vlastnej odbornosti
Úroveň 3: dosiahnutie majstrovstva, múdrosť, silná sebadôvera

Tienistá stránka: prílišný dogmatizmus a bytie mimo reality

Mudrc je vhodný pre vašu značku, ak:

  • Poskytujete svojim klientom odborné rady a informácie
  • Povzbudzujete klientov k premýšľaniu
  • Vaša značka sa zaoberá novými vedeckými poznatkami alebo ezoterikou
  • Kvalitu značky dokazujú presné dáta
  • Snažíte sa odlíšiť od ostatných, ktorých kvalita či výkonnosť je sporná

Neviete, aký archetyp by sa k vám mohol hodiť? Urobte si test svojej značky tu >>

Zdroj: Hrdina nebo psanec – Margaret Mark, Carol Pearson

ZAUJÍMA VÁS TÉMA ONLINE MARKETINGU A PODNIKANIA?

Píšem (ne)pravidelne o témach zo života podnikateliek, o osobnom brandingu, autenticite, cieľovej skupine, webe, ktorý predáva a strategickom nastavení marketingu. Cieľom je pochopiteľne zvyšovanie príjmov, a to v práci, ktorá baví.

Please wait...

Ďakujem za dôveru :).

Ďalšie články

Menu