Silviu som sa spoznala na jednom vzdelávacom kurze. O tri týždne ma oslovila s ponukou potenciálnej spolupráce. Na osobnom stretnutí aj s jej manželom ma uviedli do obrazu. Na trhu sú 10 rokov, vlastnia jogové štúdio. V podstate, odštartovali jogovú éru v Bratislave. Zo začiatku sa im darilo, naskočili na správny vlak, joga vtedy zažívala svoj boom. Až donedávna.

Postupne pribúdala konkurencia a oni to odignorovali. Žiadne investície do marketingu, stará web stránka, občasné príspevky na Facebooku. Po desiatich rokoch nemali ani len svoje logo. Brandové či profesionálne fotky, jednotný dizajn – nič, nada, nothing.

A ako im ide biznis? Prežívajú.

Zadanie na kampaň

A prečo ma oslovili? Plánovali otvoriť ďalší ročník kurzu pre lektorov jogy a chceli, aby som sa im vymyslela a zrealizovala kampaň. Odmietla som: „Vy odo mňa chcete C, ale nemáte doriešené ani A, ani B. Na rovinu, ak by som vašu ponuku prijala, vyhodili by ste peniaze von oknom. A týmto štýlom ja nepracujem.“

Nakoniec sme sa na spolupráci dohodli. Kompletne sme prekopali hodnoty značky, cieľovú skupinu, produkty, služby, biznis plán a stratégiu. Spolu sme vytvorili novú identitu značky, ktorú spracoval grafik, nový komplexný web, nové služby. Spolupracujeme dodnes, už to budú dva roky. Aké máme výsledky?

Obrovský skok v biznise

  • Cena vzdelávania pre lektorov jogy sa zvýšila o 70 % (a z 3-ročného kurzu sme urobili 2-ročný)
  • Počet študentov vzdelávania sa zvýšil z 5 na 32 (prírastok o vyše 600%)
  • Pridali sme nové služby, ktoré sú žiadané
  • Aplikovanie Paretovho pravidla – odbúrali sme služby a produkty, ktoré neprinášali očakávaný zisk, ale boli časovo náročné

Obrovský skok v marketingu

  • Každoročne nastavujeme ročnú stratégiu v súlade s dlhodobými cieľmi a víziami
  • Zadefinovali sme hodnoty značky, jej identitu a nastavili jej vizuálnu stránku
  • Vznikol nový reprezentatívny web ako aj brand fotky
  • Pravidelne prispievajú na sociálne siete a blog
  • Založili sme YouTube kanál a Instagram profil
  • Natáčajú videá – joga cviky, rozhovory s odborníkmi a pod. (a že trvalo ich k tomu dokopať!)

A teraz v číslach:

  • Počet fanúšikov na Facebooku stúpol o 200 %
  • Počet kontaktov v e-mailovej databáze sa navýšil o 70 % (na 1.800)
  • Získali sme popredné priečky v Google – z deviatej strany sa dostali na 1. stranu, a to na najvyhľadávanejšie kľúčové slová, spätné s jogou a kurzami pre lektorov jogy
  • Vďaka blogu majú vysoké číslo návštevníkov, ktorý web nachádzajú organicky

To najdôležitejšie?

Neuveriteľný skok v mindsete a celkovom zmýšľaní o sebe.

Keď sme sa prvý krát stretli, boli to dvaja ľudia, odborníci, s obrovským know-how a vyše 10-ročnou praxou. Ich sebadôvera však bola mizerná. Dnes, po takmer dvoch rokoch intenzívnej práce sú to úplne iní ľudia. Veria si, majú odvážne plány, vedia, čo chcú dosiahnuť. A robia všetko preto, aby svoje ciele naplnili.

Čo dokázali:

  • Zdražili všetky služby
  • Delegujú práce – web administrácia, tvorba profi fotiek, virtuálna asistentka a pod.
  • Delegujú časť služieb, ktorú presunuli na študentov jogového vzdelávania
  • Z ponuky služieb a kurzov vyhodili tie, ktoré nemali prínos
  • Do marketingu dnes investujú s ľahkosťou (často ich musím až brzdiť). Vedia, že je to potrebné a neboja sa toho.
  • Posunuli sa z pozície živoriacich živnostníkov k podnikateľom. Hoci je pre nich práca primárne poslaním, vedia, že svoje hodnotové ciele, ovplyvnenie kultúry jogy a zmýšľania dokážu naplniť len vtedy, ak budú mať z čoho.

Zmena nastala aj u mňa. Vďaka nim som si totiž uvedomila, ako dôležité je budovať brand aj pri malej firme, ako dôležité je držať sa svojich osobných hodnôt a tie pretaviť do podnikania. Ako veľmi dôležitý je autentický marketing. A vďaka tejto symbióze to proste funguje.

Ako sa im darilo počas koronakrízy? Skvelo. Vďaka pripravenosti a získaným technickým skúsenostiam za posledné mesiace ako prví spustili online hodiny jogy a vzdelávanie študentov skvelo fungovalo aj na diaľku cez Zoom.

Ste pripravení na úspech? Nebude to ľahké, bude to chcieť kopec práce. Ale ak vytrváte, dosiahnete rovnako dobré, ak nie lepšie výsledky. Rezervujte si konzultáciu TU >> >>

Share This