Silviu som sa spoznala na jednom vzdelávacom kurze. O tri týždne ma oslovila s ponukou potenciálnej spolupráce. Na osobnom stretnutí aj s jej manželom ma uviedli do obrazu. Na trhu sú 10 rokov, vlastnia jogové štúdio. V podstate, odštartovali jogovú éru v Bratislave. Zo začiatku sa im darilo, naskočili na správny vlak, joga vtedy zažívala boom. Až donedávna. Postupne pribúdala konkurencia a oni na to nezareagovali. Žiadne investície do marketingu, stará web stránka, občasné príspevky na Facebooku. Po desiatich rokoch podnikania nemali ani len svoje logo. Brandové či profesionálne fotky, jednotný dizajn – nič, nada, nothing. A ako im ide biznis? Prežívajú.

Zadanie na kampaň

A prečo ma oslovili? Plánovali otvoriť ďalší ročník kurzu pre lektorov jogy a chceli, aby som sa im vymyslela a zrealizovala kampaň. Odmietla som: „Vy odo mňa chcete C, ale nemáte doriešené ani A, ani B. Ak by som vašu ponuku prijala, vyhodili by ste peniaze von oknom.“ Nakoniec sme sa dohodli na dlhodobejšej spolupráci. Kompletne sme prekopali hodnoty značky, cieľovku, produkty, služby, biznis plán a stratégiu. Vytvorili sme novú identitu značky, komplexný, moderný a prehľadný web, nové služby.

Aké majú výsledky?

Obrovský skok v biznise

  • Cena vzdelávania pre lektorov jogy sa zvýšila o 70 % (a z 3-ročného kurzu sme urobili 2-ročný)
  • Počet študentov vzdelávania sa zvýšil z 5 na 32 (prírastok o vyše 600%)
  • Pridali sme nové služby, ktoré sú žiadané
  • Aplikovanie Paretovho pravidla – odbúrali sme služby a produkty, ktoré neprinášali očakávaný zisk, ale boli časovo náročné

Obrovský skok v marketingu

  • Nastavili sme ročnú stratégiu v súlade s dlhodobými cieľmi a víziami
  • Zadefinovali sme hodnoty značky, jej identitu a nastavili jej vizuálnu stránku
  • Vznikol nový reprezentatívny web ako aj brand fotky
  • Na sociálne siete a blog pravidelne pribúdajú príspevky, ktoré majú skvelý organický dosah
  • Založili sme YouTube kanál a Instagram profil
  • Natáčajú videá – joga cviky, rozhovory s odborníkmi a pod. (a že trvalo ich k tomu dokopať!)

A teraz v číslach:

  • Počet fanúšikov na Facebooku stúpol o 200 %
  • Počet kontaktov v e-mailovej databáze sa navýšil o 70 %
  • Ich web sa dostal na popredné priečky v Google – z deviatej strany na 1. stranu, a to na najvyhľadávanejšie kľúčové slová, spätné s jogou a kurzami pre lektorov jogy
  • Vďaka blogu majú vysoké číslo návštevníkov, ktorý web nachádzajú organicky

To najdôležitejšie?

Neuveriteľný skok v mindsete a celkovom zmýšľaní o sebe. Keď sme sa stretli prvý krát, boli to dvaja ľudia, odborníci, s obrovským know-how a vyše 10-ročnou praxou. Ich sebahodnota však výrazne zaostávala. Dnes, po intenzívnej spolupráci sú to úplne iní ľudia. Veria si, majú odvážne plány, vedia, čo chcú dosiahnuť. A robia všetko preto, aby svoje ciele naplnili.

Čo dokázali:

  • Zdražili všetky služby
  • Delegujú práce – web administrácia, tvorba profi fotiek, virtuálna asistentka a pod.
  • Delegujú časť služieb, ktorú presunuli na študentov jogového vzdelávania
  • Z ponuky služieb a kurzov vyradili tie, ktoré neboli prínosné
  • Do marketingu dnes investujú s ľahkosťou. Vedia, že je to potrebné a neboja sa toho.
  • Posunuli sa z pozície živoriacich živnostníkov k podnikateľom. Hoci je pre nich práca primárne poslaním, vedia, že svoje hodnotové ciele, ovplyvnenie kultúry jogy a zmýšľania dokážu naplniť len vtedy, ak budú to budú mať z čoho financovať.

Zmena nastala aj u mňa. Vďaka nim som si totiž uvedomila, ako dôležité je budovať brand aj pri malej firme, ako dôležité je držať sa svojich osobných hodnôt a tie pretaviť do podnikania. Ako veľmi dôležitý je autentický marketing. A vďaka tejto symbióze to proste funguje.

Ako sa im darilo počas koronakrízy? Skvelo. Vďaka pripravenosti a získaným technickým skúsenostiam za posledné mesiace ako prví spustili online hodiny jogy a vzdelávanie študentov skvelo fungovalo aj na diaľku cez Zoom. Ste pripravení na úspech? Nebude to ľahké, bude to chcieť kopec práce. Ale ak vytrváte, dosiahnete minimálne rovnako dobré, ak nie lepšie výsledky. Začnite tu.

Share This