Ako sme vdýchli esenciu značky dizajnu aj webu [prípadová štúdia]

Brand konzultácia s Lenkou mala od začiatku vtipný priebeh. Telefonovala vonku, občas musela okríknuť či zachraňovať deti, ktoré pobehovali dookola a mikrofón telefónu zachytával vietor, takže som chvíľami nič nepočula.

Napriek tomu sme sa po 20 minútach dopátrali k Lenkiným archetypom – primárny kúzelník a sekundárny archetyp opatrovateľ (liečiteľ). Lenka so smiechom poznamenala: „Tak to sme na dnes skončili, nie?“

Nie, ešte sme len začali ;). Prešli sme spolu hodnoty značky, cieľovú skupinu, ideálnu klientku, dizajn ako aj komunikáciu značky. Dohodli sme si ďalšiu spoluprácu, ktorá zahŕňala komplexný brand styling – prípravu mood boardu, výber fontov a na základe toho vytvorenie finálneho brand boardu.

Navyše, jej starý web zúfalo potreboval zjednotenie vizuálneho štýlu – boli na ňom viaceré kombinácie farieb a použité množstvo odlišných fontov. Web nutne potreboval aj optimalizáciu rýchlosti a responzívneho zobrazenia na mobiloch.

Lenka nesúznela ani so súčasným názvom domény. Navrhla som jej, aby si založila doménu na meno a tak budovala svoj brand  – bez ohľadu na unikátnosť jej služby Cranio na diaľku, v ktorej je priekopníčkou. Mám totiž pocit, že Lenka sa len pomaličky „prebúdza“ a budeme o nej ešte veľa počuť. Názov webu podľa služby by mohol obmedzovať jej rozlet.

brand-styling-ludmila-hoosova
Takto to vyzeralo predtým

Brand styling

Po vyplnení dotazníku som mohla začať pracovať. Vstupné údaje boli v skratke takéto:

  • Značka: Lenka A. Němcová – terapeutka pre ženy, ktoré idú do svojej sily
  • Archetypy: primárny kúzelník, sekundárny opatrovateľ (subarchetyp liečiteľ)
  • Hodnoty značky: transformácia, súcit, dôvera, hĺbka, pravdivosť, vnútorná sloboda, sila a spojenie so sebou
  • Esencia značky: transformácia, hĺbka, súcit, plynutie
  • Cieľová skupina: žena, 35+, podnikateľka, má potrebu vyššieho zmyslu života, má víziu alebo ju chce nájsť. Chce nájsť svoje poslanie a byť užitočná okoliu. Je tvorivá, autentická, má dobré srdce, je primerane zodpovedná, miluje ľahkosť, je pokorná a chápe, že všetko má svoj čas. Jej výzvou je nájsť, uchopiť, očistiť a správne použiť svoju jedinečnú silu, nájsť svoje dary a cestu, ako ich použiť v prospech života. Chce sa stretnúť so svojou dušou, uzdraviť ju a rozkvitnúť zvnútra. Bojí sa, že nie je dosť dobrá, má sklony byť príliš sebakritická. Má strach, či obstojí v konkurencii.
  • Core služba: Cranio terapia (na diaľku alebo osobne)

Lenkinu prácu poznám aj ako klientka – je z nej cítiť silu, vyžaruje dôveru a zároveň má veľmi rešpektujúci prístup. Na základe vstupných podkladov a esencie Lenkinej značky som pripravila viacero návrhov moodboardu a farieb, z ktorých si Lenka vybrala.

brand-styling-ludmila-hoosova
Finálny Moodboard

Taktiež som pripravila viacero návrhov kombinácií fontov na nadpisy, podnadpisy a bežný text. Moje odporúčanie bola kombinácia Cinzelu, čo je krásny, výnimočný a vznešený font a Lory, ktorá je príjemným fontom so ženským nábojom, má v sebe hĺbku a vyžaruje dôveru. Oba sa krásne dopĺňajú a dokonale vystihujú Lenkine hodnoty a jej značku, s čím súhlasila aj ona.

brand-styling-ludmila-hoosova
Brandboard

Práce na webe

Web potreboval nielen redizajn a zjednotenie celkového vizuálneho štýlu, ale aj úpravu responzívneho zobrazenia pre mobily, kde sa celé texty nezobrazovali správne, lebo boli posunuté mimo zobrazovanej plochy na mobile.

Zároveň bolo potrebné na webe zoptimalizovať veľkosť obrázkov a celkový čas načítavania, ktorý sa hýbal okolo 9 sekúnd. Vo finále sa čas načítavania podarilo stiahnuť na čosi vyše 1 sekundy.

Lenke som rovno nahodila na web aj nový „magnet“ a prvý produkt na predaj. Celková práca je veľmi vydarená a Lenkinu značku z jej webu naozaj cítiť. Veď nakoniec, posúďte sami >> >>

Čo hovorí Lenka na spoluprácu?

„První verzi webu jsem si dělala sama v profi šabloně Divi. Nevypadalo to zle a celkem to nějak i fungovalo.

Když jsem po Magickém skoku Jany S. poskočila v byznysu do Vyššího patra, cítila jsem, že web je sice vcelku dobrý, ale má řadu much, se kterými si sama prostě neporadím (zobrazování na mobilu bylo na pendrek a načítání v geologických časech). Oslovit Ludmilu byla jasná volba, věděla jsem už dlouho předtím, že ona je ta pravá :-).

Po konzultaci, ve které mi během prvním dvaceti minut odpověděla na otázku mého druhého byznys-archetypu, na kterou jsem hledala odpověď půl roku předtím, jsme se domluvily na vytvoření Brand stylingu, přesunu webu na novou doménu, sjednocení jeho vizuální identity a optimalizaci. Prostě všechno to, na co jsem sama nestačila.
A jelikož se to spojilo ještě s vytvořením mého prvního digitálního produktu, provázala mi nový web se SimpleShopem, MailerLitem a rezervačním systémem.
Prostě komplexní řešení.
To všechno hladce, rychle, efektivně.

Ludmilin přístup je profesionální, a přitom citlivý. Vycítí vás a vaši značku, přesto vám necpe svoje názory. Naprosto respektuje vaše názory a rozhodnutí, a jen když se zeptáte na její názor, zdvořile a s respektem vám ho dá. A vy nejspíš zjistíte, že má pravdu :-D. Ona totiž Vidí a Cítí.

Je to žena na svém místě a já považuju za velmi šťastné, že jsem měla možnost svěřit komplexní řešení svého online zázemí právě jí.

Ludmilo, děkuju. Je skvělé, že jste.“

Ak chcete vdýchnuť svojej značke dušu, odhaliť jej esenciu a pretaviť ju do webu aj podnikania, rezervujte si konzultáciu TU >> >>

ZAUJÍMA VÁS TÉMA ONLINE MARKETINGU A PODNIKANIA?

Píšem (ne)pravidelne o témach zo života podnikateliek, o osobnom brandingu, autenticite, cieľovej skupine, webe, ktorý predáva a strategickom nastavení marketingu. Cieľom je pochopiteľne zvyšovanie príjmov, a to v práci, ktorá baví.

Please wait...

Ďakujem za dôveru :).

Ďalšie články

Menu