Chceš uspieť?

Blog o biznise

Aké brand archetypy má DeniseDT?

Aké brand archetypy má DeniseDT?

Dostala som otázku, aké brand archetypy má Denise Duffiled-Thomas – introvertka s domom na pláži, ktorá pomohla tisíckam žien zmeniť ich vzťah k peniazom. Občas sama so sebou hrávam malú hru.  Ak narazím na niekoho zaujímavého, skúšam odhadnúť jeho archetypy. Následne...

7 krokov k úspešnému online biznisu

7 krokov k úspešnému online biznisu

Pre každého znamená úspešný online biznis niečo iné. Pre niekoho sú to vypredané konzultácie 1 na 1 či mastermind. Alebo dostatok freelance práce za hodinovku. Pre iného je to isté číslo predaných digi produktov. Ako teda vybudovať úspešný online biznis? 1# Definujte...

Branding od A po Z

Branding od A po Z

Ak aktívne podnikáte, alebo podnikanie zvažujete, branding sa vás viac či menej týka. Poďme sa spolu pozrieť na branding strategicky. Ako postupovať krok po kroku tak, aby ste ho pochopili a vedeli s ním pracovať. Na začiatok nudná marketingová poučka (sľubujem, už to bude len záživnejšie).

Archetyp Vládca

Archetyp Vládca

Pri tomto archetype sa nám automaticky predstaví kráľ, kráľovná, prezident, niekto na vedúcej pozícii, či dominantná matka. Vládca vie, že najlepším spôsobom, ako sa vyhnúť chaosu, je vládnuť. Zatiaľ čo neviniatka predpokladajú, že ostatní sa o nich postarajú, Vládca ničomu takému neverí. Vie, že čokoľvek od života chce, musí dosiahnuť sám. Získať a udržať moc je pre neho prvoradé.

Archetyp Tvorca

Archetyp Tvorca

Umelec vyjadruje svoju dušu prostredníctvom svojej tvorby. Podnikateľ v biznise nasleduje svoje inštinkty a ignoruje zavedené postupy. Inovátor kašle na tradície a využíva svoju schopnosť vidieť svet odlišne. Tvorcovské značky sú vo svojej podstate nekonvenčné. Tvorca má nespútanú myseľ, nesnaží sa zapadnúť, ale vydariť sám seba. Má v sebe kúsok rebela.

Archetyp Rebel

Archetyp Rebel

Rebel je rozporuplným archetypom. Nachádzame ho totiž v „romantických“ postavách ako Johanka z Arcu, ktorá nachádza svoju identitu mimo spoločenskej štruktúry, verí hlbším a pravdivejším hodnotám, ako sú tie zaužívané. Je pripravená narušiť zmýšľanie spoločnosti, ktorá prepadla do tyranie, represie, konformity alebo cynizmu. Je to typ revolucionára, ktorý mení svet k lepšiemu.

Archetyp Opatrovateľ

Archetyp Opatrovateľ

Sila tohto archetypu sa skrýva v súcite a túžbe pomáhať ostatným, je najosobnejším archetypom. Chráni, pomáha a stará sa o druhých. Jeho hodnotami je súcit, veľkorysosť, sebaobetovanie, empatia a nesebeckosť. Vidí v ostatných dobro a potenciál. Opatrovateľ sa obáva neistoty, nestability, či problémov. Nie však kvôli sebe, ale ostatným, ktorí nemajú také šťastie, alebo nie sú natoľko odolní.

Archetyp Milenec

Archetyp Milenec

Archetyp Milenca riadi všetky druhy lásky – od rodičovskej, cez priateľskú, mileneckú až po duchovnú lásku a lásku k sebe samej. Silne podporuje identifikáciu s vlastným pohlavím.Tento archetyp sa líši od Jedného z nás v tom, že Jeden z nás túži zapadnúť a nevyčnievať, milenci naopak chcú zažiariť.

Archetyp Kúzelník

Archetyp Kúzelník

Tento magický archetyp je definovaný ako nositeľ tajných znalostí. Má silné presvedčenie o svojich schopnostiach a snoch. Kúzelníci nachádzajú riešenia problémov vo vede alebo pomocou nadprirodzených prostriedkov. Bežne ich nájdeme vo fantazijných žánroch, fikcii, umení a vo filmoch.

Archetyp Klaun

Archetyp Klaun

Archetyp Klauna zahŕňa šaša, figliara, lapaja a každého, kto sa rád hrá alebo sa chová smiešne. Z histórie sem môžeme zaradiť napríklad Charlieho Chaplina, Steve Martina, dnes napríklad televíznych, filmových, či stand-up komikov. 

Archetyp Jeden z nás

Archetyp Jeden z nás

Ľudia túžia byť v spojení s ostatnými, patriť niekam, byť súčasťou komunity. Túto potrebu pomáha vyplniť archetyp Jeden z nás, ktorý je ukážkou schopnosti byť obyčajným človekom. Stotožnenie s týmto archetypom pomohlo k úspechu mnohým populistickým politikom, filmovým hviezdam, hudobným skupinám či seriálom.

ludmila-hoosova

Ľudmila Hoosová

Biznis mentorka a spoluzakladateľka biznis akadémie LA Schola. Verí, že za každou úspešnou ženou stojí iná úspešná žena a preto podporuje v raste ženské podnikateľky.